Follow
Fluffig gäst
Egentligen hade jag ju tänkt måla Theos säng och byrå idag, men det hanns inte riktigt med. Istället blev det till att åka till Bollebygd och hämta upp dess två hårbollar.
 
I was supposed to paint Theo's bed and dresser today, but I ended up not having any time for that. I had to go to Bollebygd instead, to pick up these little fur balls.
 
 
När min syster är iväg och jobbar (hon jobbar ute till havs ungefär två veckor - i sträck - varje månad) så passar våra föräldrar hennes lilla hund Stella. Och under de veckor de har Stella så har de också våran lilla krabat Caspian hos sig, som sällskap till Stella. Jätteskönt för Caspian att få ett par veckors "semester" ute på landet varje månad!
 
Men nu har mina föräldrar blivit sjuka så vi fick rycka in och ha hundarna hos oss ett tag istället.
 
When my sister is away for work (she works at sea for about two weeks - in a row - every month) my parents usually babysits her little dog, Stella. And during these weeks they also babysit our little fellow, Caspian. This way Stella has a buddy there and Caspian gets a little vacation out on the countryside every month.
 
But now my parents are sick so they needed us to help them with the dogs for a little while.
 
 
Jag kom dessutom på att jag inte kunde börja måla byrån riktigt än ändå. Först behövdes jag göra nya hål för knopparna och spackla igen de gamla hålen.
 
And I also realised that I couldn't start painting the dresser quite yet anyway. I needed to make some new holes for the knobs and cover the old holes.
 
 
Just nu ser byrån ganska lustig ut. Ingen fara! Den kommer bli hur fin som helst när den är klar! (Vill inte avslöja för mycket, eftersom jag håller på att spela in en transformation-video till min och min mammas YouTube-kanal The Craftycorns: https://www.youtube.com/thecraftycorns)
 
Utöver det så bestämde jag mig för att plantera om en av våra krukväxter här hemma. Ett litet träd som hade en pytteliten kruka.
 
Right now the dresser looks kind of wonky. But not to worry! It's going to be so cute when it's done! (I don't want to reveal to much though, because I'm filming a transformation video for me and my mom's YouTube channel The Craftycorns: https://www.youtube.com/thecraftycorns)
 
Then I decided that it was time to repot on of our plants. A little tree who had the tiniest pot.
 
 
Som ni kan se så är den nya krukan väldigt mycket rymligare och förhoppningsvis blir trädet glatt nu när han kan sträcka på tårna ordentligt!
 
Det blev visst en någorlunda produktiv dag till slut ändå. Nu ska jag bara slappa i soffan resten av kvällen tror jag, innan det är dags för sängen!
 
As you can see, the new pot is so much bigger than the old one. Hopefully the tree will be happy now that he's got more room for his toes!
 
Today turned out to be a somewhat productive day after all. Now I think I'm only going to relax in the couch for the rest of evening, until it's time for bed!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress