Follow
Cook with me - Kycklingben med sallad
Idag var det premiär för min allra första matlagningsvideo! Jag har bestämt mig för att starta en ny videoserie - Cook with me - varje söndag där jag delar med mig av mina favoritrecept! Det kommer bli både matlagning och bakning!
 
Idag gör vi marinerade kycklingben med en enkel sallad till.
 
 
Ingredienser:
 
Marinad:
2 msk sweet chili sås
2 msk satay sås
2 tsk matlagningsolja
1/2 tsk curry
1/4 tsk paprikapulver
1 tsk vitlökspulver
1 tsk flytade honung
1 tsk fajita kryddmix (eller annan valfri allroundkrydda)
 
Sallad:
Körsbärstomater
Isbergssallad
Fetaost
Mango
Majskorn
Gul paprika
Gurka
 
Gör såhär:
  • Blanda ihop alla ingredienserna till marinaden och täck kycklingen med kryddblandningen (båda sidorna). Täck över och ställ in i kylen i ett par timmar.
  • Hacka alla ingredienserna (förutom majs och fetaost) till salladen och blanda alltihop i en skål.
  • Värm upp ugnen till 180℃ (356℉) och grilla kycklingen i ca 45 minuter.
  • Ta ut kycklingen och låt den gärna vila en liten stund innan servering.
  • Klart!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress